2009. október 8., csütörtök

Jubileumi gondolatok két előadásból

A 15 éves Jubileumi Antióchiás Hétvégén elhangzott 2 előadásból gondolattöredékek...

Bíró László

Bíró László püspök úr "Hogy majdan boldog házasok legyünk" című előadásából:
  • a boldogságot önmagam szétajándékozása adja
  • II. János Pál pápa apostoli buzdítása (írás a három életformáról, Vita Consecrata)
  • arra vagyunk meghívva, hogy megmutassuk másoknak, Isten mennyire szeret minket
  • csak valakiért lehet élni, valamiért nem (házastársakért --> Istenért)
  • a készület ugyanaz mind a három életformára: felkészülés arra, hogy szeretni tudjak
  • ennek két része van: önátadás és elfogadás
  • önátadás: Mit tett Krisztus? - "Én vagyok az élő Kenyér." Megenni... ha engem kéne, vajon mennyi mérgező anyagot vinnék a másik szervezetébe? "Fogyaszthatóvá kell tenni magam", ajándékká kell tenni magam!
  • EGÉSZ emberré kell válnom; ajándékká lennem: fizikailag, lelkileg, szellemileg
  • Mennyire van ez a 3 terület egyensúlyban bennem? Mennyire áll minden a lélek vezetése alatt?
  • Ugye nem csak önmagam torzójával akarom meglepnem a másikat?
  • elfogadás: Miért szeretem a másikat? Minden fizikai tulajdonsága megvénül... Amíg meg tudom mondani, konkrétan milyen vonásai miatt szeretem, lehet, hogy csak kedvelem... ÖNMAGA miatt kell szeretnem. (Jó, hogy te TE vagy. Elfogadlak úgy, ahogy vagy.)
  • Ehhez először magamat kell elfogadnom. Ha nem tudom elfogadni, hogy én vagyok X, hogyan fogadnám el, hogy a másik Y?
  • Fontos örülnöm annak, amit meg tudok valósítani, és annak, hogy egyáltalán vagyok.
  • Az élethez fegyelem kell.
  • Miből ismerhető fel Isten akarata? - Adottságaimból, körülményeimből; minél kevesebb az önzés a döntésemben, annál valószínűbb, hogy az Úr akarata szerint van
  • Amikor boldogító vagyok, akkor vagyok igazából boldog.
  • A szeretet nélküli szerelem vakká tesz, a szeretetben való szerelem látóvá. Tudom a másik végességeit, és azzal együtt szeretem.
  • Ettől boldogító a szerelem, hogy tetőtől talpig elfogadott vagyok.
  • Tisztaság: a szexualitásnak a SZEMÉLY alá rendelése.
  • Az ember az egyetlen lény, aki a gesztusaihoz odaadhatja önmagát. Ha ezt nem teszi, nem emberi.
  • Ha két személy között lelki- szellemi egység van, akkor testi síkon is harmonikus lesz a kapcsolat.
  • fontos: közös lelkivezető, megtanulni kommunikálni, megtanulni beszélni a hit dolgairól
  • Rengeteg későbbi veszekedéstől meg lehet kímélni a házastársunkat, ha már az udvarláskor átbeszéljük a közös terveket.
  • Két dolgot nem tudsz megváltoztatni a kedvesedben: az otthonról hozott mintát és a karaktert.
  • Tudni kell egészségesen, jókat veszekedni már az udvarlás alatt! :)
  • Meg kell ismerni egymás szellemi életét.
  • A tisztasággal be lehet gyakorolni a fegyelmet.
  • Higgy abban, hogy a házasságod szép lesz! Álmodjatok boldog házasságot!

---

Blanckenstein Miklós helynök úr "Keresztény küldetésünk" című előadásából:

Blanckenstein Miklós
  1. ÉLETSZENTSÉG: az Istennel élni itt és most

    • minden tettem megvizsgálom - hogyan hat az Istennel való kapcsolatomra? ezzel kell mérlegelnem őket

  2. FELELŐS ELKÖTELEZETTSÉG a hit megvallására

    • a környezetednek éreznie kell, hogy Isten van; a tetteidből, és ha kell, a beszédedből is
    • A másik ember fontos Istennek - ezért kell neki felkínálnom szeretetem
    • a tanúságtételnek MŰVÉSZETE van: hallgatni és személyesen megszólítani a megfelelő időben...

  3. TISZTELET ÉS ODAFIGYELÉS A PÁPÁRA

    • oda kell figyelni a pápai üzenetekre és tanításokra
    • aktuális, hogy mikor mit mond

  4. RÉSZVÉTEL AZ APOSTOLI MUNKÁKBAN, célkitűzésekben

    • adni a szükséget szenvedőknek
    • adni az időmből
    • a másokért való élet és cselekvés életmóddá kell, hogy váljon
    • Adj életedből valami szépet Istenért!
    • a közösség minőségét az elkötelezettség adja

  5. ELKÖTELEZETT JELENLÉT A TÁRSADALOMBAN

    • tisztességesen dolgozni
    • Mit jelent diákként keresztény életet élni?
    • az imában állandóan Istenre bízva magam kell élnem


(Forrás: Köszönet érte F.Zs.-nak, aki lejegyezte és megosztotta ezeket a gondolatokat.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése